[okfn-cz] 106 a autorska prava po tisici prvni

Honza Cibulka honza at datastory.cz
Fri Aug 2 18:51:31 UTC 2013

Zdar,
moc hezky mi tohle vyargumentovali magistrátní právníci, když umravňovali jednu městskou část:

"...povinnost poskytovat informace je stanovena zákonem. Pokud požadovaná informace není
poskytnuta, je třeba takový postup řádně zdůvodnit, přičemž nepostačí pouze citace
ze zákona. Z rozhodnutí by tedy mělo být patrné, z jakých individuálních důvodů bylo
rozhodnutí vydáno a jakými úvahami se přitom povinný subjekt řídil.

Nedostojí-li povinný subjekt uvedeným požadavkům, vystavuje se nebezpečí, že jím vydané
rozhodnutí o odmítnutí žádosti bude nepřezkoumatelné pro nedostatek důvodů.

V případě odmítnutí žádosti z důvodu ochrany obchodního tajemství by tedy měl
povinný subjekt náležitě a vyčerpávajícím způsobem zdůvodnit, jaké informace pokládá
za obchodní tajemství. Měl by se přitom zabývat jednotlivými údaji a objasnit, v čem
spatřuje naplnění definičních znaků obchodního tajemství stanovených § 17 zákona
č. 513/1991, obchodní zákoník, ve znění pozdějších předpisů.

Pouhý odkaz na stanovisko smluvní strany k tomuto odůvodnění nepostačí. Obdobným způsobem
by mělo být odůvodněno, na základě jakých úvah dospěl povinný subjekt k závěru,
že požadovaná informace, příp. její část tvoří předmět autorského práva a měla by být
z důvodu ochrany tohoto práva odepřena. Pouhé konstatování o tom, že informace byla
poskytnuta třetí osobou rovněž neobstojí, neboť smlouva je dvoustranným právním
aktem, a lze jen obtížně tvrdit, že se její obsah skládá pouze z informací poskytnutých
jednou ze smluvních stran."

Jinak řečeno, to rozhodnutí je nepřezkoumatelný, nevysvětlili, kde to naplňuje parametry autorskýho díla. A je to logický, ten vzorec je dílo úřední, to autorský ochraně nepodléhá.

--

S pozdravem

Honza Cibulka

http://datastory.cz