[Okfn-dk] Data sprint foreslag

Niels Erik Kaaber Rasmussen niels at buhlrasmussen.eu
Thu Sep 26 08:06:47 UTC 2013

Kære alle

Jeg holdt i dag et uformelt morgen møde med Informations datablog og
foreslog dem at de kunne lægge hus, internet og kaffe til en datasprint
arrangeret af OKFN-dk og Databloggen i fællesskab. Ideen er at sætte 3-4
timer af til at arbejde med finansloven. Den er aktuel og OKFN har fine
visualiseringsredskaber, som er lige til at gå til (jeg har erfaring nok
til at sikre, at vi kan få produceret i hvert fald et boble-diagram og
en 3djs-sunburst-visualisering). Jeg forestiller mig et relativt lille
arrangement maks. 15 personer (min 4 personer), både teknisk
interesserede og journalistisk interesserede. Nogle kan stå for det
tekniske andre kan analysere og finde historier. Jeg kan godt stå for
styring og introduktion af arrangementet i det omfang det er nødvendigt.

Jeg tænker, at det kan være en konkret aktivitet, der kan vise lidt om
hvad OKFN er og kan. Timingen er fin ift finansloven. Interessen for
datajournalistisk er stor i DK pt. Håber I også synes det er en god ide?

Vi mangler dog lige at blive officielt godkendt som OKFN-DK før vi kan
bruge navnet officielt...noget nyt på den front Christian?

Mvh, Niels Erik
--
http://www.buhlrasmussen.eu
(+45) 2680 9492