[Open-science-nl] onderzoek/-wijs groepen met een GitHub account?

Egon Willighagen egon.willighagen at gmail.com
Sat Jan 21 14:17:46 UTC 2017

Hoi allen, (en Jeroen, Bianca, zie onderaan...)

om te laten zien dat het NL hogeronderwijs Open Science al omarmt, ben
ik op zoek naar duidelijk meetbare dingen... je kan dan denken aan
wetenschappers met een GitHub, BitBucket, of SourceForge account (voor
open software) of een account op Figshare (voor open data) or op een
preprint server... dat zijn er ongetwijfelt heel veel... Ook zou je
kunnen kijken naar alle Open projecten waarbij NL groepen betrokken
zijn... ook dat zullen er heel veel zijn.

Dat zou heel wat crowdsourcing vereisen...

Maar ik zat te denken aan een andere insteek, en daar heb ik gisteren
even snel naar gekeken... welke onderzoeksgroepen hebben de moeite
genomen om een GitHub organisatie op te zetten. Hypothese was dat
naast onze BiGCaT afdeling er toch wel meer moesten zijn... en dat
blijkt zo te zijn!

Dit heeft ook crowdsourcing nodig, dus heb ik een Google Spreadsheet
gemaakt met een seed, en in ieder geval een iemand heeft nog een groep
toegevoegd!

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1yXNQg4S7GVRbaB__zCoBr67y_uwx7Eq-C4JGowJMAt0/edit#gid=0

Op dit moment loopt Maastricht Uni voorop, gevolgd door de Radboud en
Utrecht Unis. Hogescholen blijken wat moeilijker te vinden...

Wie weet er meer?

Jeroen, Bianca, ik denk dat jullie 101 innovations study alleen op
persoonlijke info werkt, klopt?

Egon

--
E.L. Willighagen