Schema bazei de date de la MFE

Ovidiu Voicu ovoicu la soros.ro
Mar Sep 17 11:41:15 UTC 2013

Salut,

Eu nu am fost pana acum la niciuna din cele doua intalniri (MFE, respective MADR), dar inteleg din ce mi s-a povestit ca interactiunile au fost simtitor diferite.

La MFE lucrurile au mers destul de prost. Nu a participat nimeni cu putere (reala) de decizie, iar persoana de la tehnic a fost foarte refractara la sugestii. Motivele din spatele acestei atitudini ramane sa le aflam (ca nu vrea, nu stie, s-a speriat, dialogul a fost antagonist de la inceput, variantele sunt multe). Eu zic ca una din sarcinile echipei DSOD este sa ajute ministerele sa depaseasca atitudinea conservatoare.

La MADR, in schimb, nu a fost rau deloc. Exista vointa de a face ceva, s-a oferit inclusiv varianta unui ordin de ministru pentru a facilita procesul, oamenii sunt dispusi la colaborare. Inteleg ca mai e totusi nevoie de lucru la intelegerea aspectelor tehnice.

Am zis initial ca mergem la 4-5 care sunt deja deschisi, acum avem 10-12 institutii in lista. Probabil ca vom avea diverse experiente in diverse institutii. E important si sa transformam atitudinea de tip MFE in atitudine de tip MADR, si sa construim apoi pe acest fundament.

Totusi, sa retinem cat de important este sa participle macar la prima intalnire persoane care pot decide. Radu, Angela, daca puteti sa subliniati asta cand organizati intalnirile, cred ca ne va fi mai usor.

In alta ordine de idei, maine mergem la Educatie, cu grupul cel mai larg de vizitatori (interesul cel mai mare). Am vazut ca desi initial era anuntata prezenta unui secretar de stat, acum a disparut din lista. Putem sa imbunatatim oare aceasta situatie?

Toate bune,

From: date-deschise-bounces la liste.ceata.org [mailto:date-deschise-bounces la liste.ceata.org] On Behalf Of Bogdan Manolea
Sent: 17 septembrie 2013 14:27
To: Tiberiu C. Turbureanu
Cc: Date deschise & guvernare deschisă; radu.puchiu la gov.ro; andrei.nicoara la gov.ro
Subject: Re: Schema bazei de date de la MFE

Plec de la ce zici tu, pt ca nu am primit alte informatii pina acum :

> Și în niciun caz
> nu vrea să spună ce fel de informații stochează.

De ce? exista vreo lege care impiedica lucrul asta?

>  Ține la datele *lui*.

Nu sunt ale lui sau ale MF - sunt date publice (ca daca nu sunt publice, ci secret de stat sau confidentiale ale firmelor sau date persoanele - nu ne intereseaza)

Eu am inteles ca asta este si subiectul intalnirilor - se deschidem minti, explicind oamenilor din ministere ce inseamna open data, pentru ca nu stiu. Si vor sa inteleaga.

Deci nu as fi neaparat atit de pesimist.

Bogdan

PS: - am inteles ca vb despre structura si nu despre continut si atunci este corect. Din mesajul initial nu era foarte clar.