[OT =?utf-8?Q?=C8=99i_nu_prea]_Comentarii_critice, ___v=C4=83?= rog...

Dan Matei Dan la cimec.ro
Mie Feb 19 11:05:02 UTC 2014

-----Original Message-----
From: Ioan Fericel <mirabit la gmail.com>
Date: Tue, 18 Feb 2014 19:04:28 +0200
Zi bună

> Cum merge, mai e nevoie de ajutor ?

Mege încet (dar sigur ?)... Nu sunt încă în stare să formulez rezonabil cererea de ajutor. Încă sunt în fază exploratorie. Și văd cum se
ascunde Dracu' în multe detalii !

Din rațiuni de priorități interne, unific niște baze bibliografice interne vechi. Deocamdată „triplez” autorii. Și dau peste tot felul de
„subtilități” (e.g. cum determin avtamat că două nume similare identifică aceeași persoană).

Urmează serialele, articolele și asocierile articole-autori și articole-numere-seriale.

> Tot așteptând, am făcut ceva teste cu Sesame, în ideea de-al vedea pe
> post de endpoint. Am pus pe el ceva RDF-uri de probă, inclusiv unul
> obținut prin transformarea în CIDOC-CRM a unui XML (LIDO) preluat de pe
> date.gov.ro.

Grozav !

> Aveți disponibile ceva date direct în format rdf? Vă interesează să
> punem public un Sesame, să-l încercați?

Nu. N-am :-(

Dar, ați putea face o faptă pionierească dacă ne-ați ajuta să „fuzionăm” terminologia noastră cu cea englezească de la Getty. Uite, ei au
expus recent AAT ca LOD. Exemplu:

http://vocab.getty.edu/resource/aat/300265193â

Poate fi importat ca RDF/XML sau JSON.

Dacă aș avea o modalitate comodă de pus (măcar) echivalențele românești...

Sau și mai și: dacă aș putea agăța concepte de-ale mele care lipsesc din AAT...

Și în fine, dacă aș putea indexa obiectele mele cu concepte din tezaurul ăsta... ce fain ar fi...

Dan