oaspeti americani la Clubul OGP

Vin Mar 21 06:20:48 UTC 2014

Neata Ioan, vei primi cel mai matinal email scris de cand lucrez la stat ...

> Oare cei de la Bechtel cum au venit în România, nu tot la fel de
> curtenitori, lăudând interesul românilor pentru autostrăzi?

Probabil, banui insa ca este o intrebare retorica ...

> [...]
> control sa vad care-i problema.
>

> Aici ar fi bine să lămurim un lucru, în numele cui vorbești folosind acest
> "eu". În nume personal, în numele unei echipe, în numele guvernului
> României? Eu apreciez omul Andrei Nicoară pentru curajul de a participa la
> discuții deschise, lucru ce nu prea s-a întâmplat până acum să-l facă alți
> înalți responsabili din administrație, aflați în exercițiul funcțiunii.
> Felicitări încă o dată, și ține-o tot așa, chiar dacă, inevitabil, vei
> primi câteodată și palme nemeritate.
>
> Eu sunt eu, Noi suntem echipa (ce-ati vazut la hackaton)  , niciodata nu
vorbesc in numele organizatiei - nu am acest drept, ar fi un abuz in
serviciu.

> Dar tonul de aici mi se pare că seamănă cu acel "eu sunt statul", eu știu
> ce vă trebuie vouă - stil în care s-au făcut majoritatea proiectelor din
> România ultimilor ani, nu doar în IT. Și cu ce rezultate! Și eu, cetățean
> al acestui stat, mă simt pălmuit. Poate nici nu-ți dai seama de asta,
> probabil că deja te-ai obișnuit, pe-acolo pe sus, să nu mai ții cont de
> astfel de finețuri.
>
> Vezi Ioan, in ultima propozitie faci o supozitie jignitoare despre mine.
Din pacate pentru cineva in situatia mea nu exista astazi  un raspuns
corect la o astfel de abordare.

> Deci, despre ce componente e vorba, cine se mai gândește la ele, unde se
> discută?

Eu ma gandesc la diverse facilitati, nu se discuta pentru ca in acest
moment nu are nimeni nevoie de ele. Cel mai tarziu dupa ce voi parasi
mediul guvernamental voi face public care au fost ideile mele.

>   Cat timp sunt acelesi dataseturi ramane un "concurs"intre interfete si
> features.
>

> Ai putea fi mai explicit, despre ce concurs e vorba?

Sunt niste ghilimele care cuprind cuvantul concurs ... Saptamna aceasta in
seminarul organizat de Dna Avadanei http://www.cji.ro/?p=5521 prima
observatie venita de la o ong-ista  potential  consumator de open data a
fost ca nu-i place site-ul. Am intrebat daca ii lipsesc features dar nu,
nu-i placea pur si simplu, nu o atragea. Pe moment am minimizat problema
spunandu-i ca este acelasi site in multe alte organizatii dar nu pot sa
ignor opinia sa. Daca cumva un aspect mai frumos ar creste popularitatea
open data ? Poate cineva sa jure ca nu este asa ? Ce ma costa sa testez
aceasta ipoteza recurenta folosindu-ma de Socrata ?

> Nu suntem intr-o curte de jurati selectati la intamplare carora sa li se
> explice cu mare arta despre ce este vorba. Participa cine vrea si se
> califica. Calificarile sunt permanente si se desfasuara sub forma
> implicarii personale in open data, subliniez: implicare , nu manifestarea
> unui interes declarativ.
>

> Uf! La ce ne/implicare te referi? Cumva chiar la a mea față de suportul
> pentru date deschise?

Ma refer la faptul ca discutiile noastre sunt urmarea unui parteneriat si
nu manifestarea unui drept divin. Daca prin asta sunt arogant si abuziv, sa
fie primit.

> [...]
> http://www.microsoft.com/government/ww/public-services/initiatives/Pages/open-data-installer.aspx.
>

> Link-urile de mai sus nu susțin deloc acuzația de neinformare, ci poate un
> revers. Ai văzut pe acea pagină a lui Microsoft vreo aplicație de acest
> fel? Eu nu. O informație corectă e că MS și Socrata au semnat un
> parteneriat strategic,
>
> http://www.socrata.com/newsroom-article/socratas-suite-of-open-data-solutions-now-available-on-windows-azure-worldwide/,
> care spune destul de multe.
>
> Neinformarea era o acuzatie in masura in care este incorect sa acuzi fara
a avea siguranta ca detii informatiile necesare. Faptul ca noua ni s-au
oferit si alte platforme si nu am sarit sa le adoptam inseamna ca totusi un
trial nu duce automat la un contract.

> Dacă tot am ajuns și la costuri, ar trebui pornit de la bază, de la
> analizarea variantelor pe care se vrea să se meargă. Se poate alege orice
> între extremele:
>
> a. Soluție la cheie + găzduire + suport.
>
> b.  Descurcatul pe cont propriu.
>
> Cu CKAN se poate merge pe orice variantă, cea mai completă costând
> 3500$/lună. Care ar fi costul pentru aceleași servicii oferite de Socrata
> n-am aflat, dar s-ar putea să fie de vreo 10 ori mai mare.

Nici noi nu stim cat costa Socrata.

> De ce-i nevoie neapărat și de găzduire, și musai pe cloud-ul Microsoft,
> odată ce există un supercomputer nu de mult achiziționat, pe care ar fi loc
> suficient?

Cel mai important topic nu este legat de colocare vs onpremises ci de
externalizarea administrarii tehnice a platformei. Cine a zis ca Azure este
singurul cloud acceptabil ? La ce supercomputer faceti referire?

> De ce să se aleagă un sistem total închis pentru oferirea de acces și date
> deschise?

Imi pare rau dar duceti discutia pe o zona filozofica care nu exista in
nici o activitate productiva, de stat sau privata. Pentru mine exista doar
TCO

> A fost cineva curios să vadă cine sunt clienții celor de la Socrata? Cică
> ar fi cei de aici:
> http://www.socrata.com/customer-spotlight/
> Printre ei apare și data.gov . Uitați-vă bine, totuși, eventual direct
> aici:
> http://www.data.gov/developers/open-source
> cât adevăr e în această reclamă!
> Ce zici Andrei, s-ar potrivi bine Romania într-o astfel de companie?
>
> Este o intrebare care-si va gasi raspunsul daca exista interes in cadrul
intalnirii de club ogp.

>   Problema este sa pornim consumul de date deschise toate celelalte se
> rezolva intr-un fel sau altul.
>
> Nici aici n-am înțeles, problema-i că nu este consum sau că nu este ofertă?

Cele doua sunt intim legate, trebuie sa se sprijine unul pe celalalt. Insa
oferta a luat-o cu mult inaintea consmului, indeajuns de departe incat sa
se simta singura ... (da , stiu , sunt prea poetic si o sa mi-o iau)