oaspeti americani la Clubul OGP

Ovidiu Voicu ovoicu la soros.ro
Vin Mar 21 11:04:01 UTC 2014

Salut Andrei,

Mi-a atras atenția fraza asta:

Totusi noi avem o problema si trebuie sa ne luptam cu ea. Sau mergem pe varianta "operatia a fost un succes , pacientul a murit" adica este mai important sa respectam procedura indiferent de rezultat ?

Înțeleg din discuție că problema este că nu aveți la acest moment resursele interne pentru adaptarea și dezvoltarea platformei CKAN aleasă inițial. E o problemă importantă și care trebuie discutată din timp, mai ales că orice alocare de resurse publice cere timp pentru derularea procedurilor. Este clar că alegerea va fi între creșterea capacității interne (oameni, hardware) și externalizare (soluție la cheie). Ambele lucruri cer bani.

Din punctual ăsta de vedere, e utilă discuția cu cei de la Socrata, măcar să aflați care sunt opțiunile.

Dar, mai important la acest moment, ar fi o analiză de situație care să fundamenteze decizia: care sunt problemele tehnice? Care sunt așteptările de dezvoltare a portalului și consum viitor de resurse? Cum procedează alte țări? Care este disponiblitatea de alocare de resurse a Guvernului? Care sunt costurile diverselor opțiuni interne sau externe?

Având  o astfel de analiză, putem discuta concret și comunitatea poate fi realmente de folos. Altfel, mă tem că va rămâne o confruntare de principia. Interesantă ca filozofie, dar inutilă ca rezultat practic, pentru că un compromis rezonabil poate fi găsit doar pe baza unor date concrete de intrare.

La final, am un răspuns oengist la întrebarea retorică: da, e important să respectați procedura indiferent de situație, și să vă asigurați că aveți un rezultat bun. Suntem cu ochii pe voi ;)

Toate bune,

Ovidiu