Sarcasm, atacuri personale și programe nelibere (era: oaspeti americani la Clubul OGP)

Tiberiu C. Turbureanu tct la ceata.org
Dum Mar 23 18:57:01 UTC 2014

Salut, Bogdan,

Intervenția ta este un atac personal (nu primul) la adresa mea. În ciuda
rugăminții pe care am adresat-o listei în numele Fundației Ceata, gazda
acestei liste, de a nu mai face atacuri personale.

În 2014-03-23 20:05, Bogdan Manolea a scris:

> Cred ca faci o confuzie. Sarcasmul este o metoda de exprimare legala
> si normala intr-o societate deschisa. Nu e nimic rau in a fi
> sarcastic, chiar daca s-ar putea sa nu ajute la un dialog.

Ceea ce ai scris nu reprezintă argumente că eu aș face o confuzie. Nu am
susținut că sarcasmul ar fi ilegal, ci că Fundația Ceata (și în general,
comunitățile virtuale) nu tolerează sarcasmul și nici atacurile la
persoană. Dincolo de faptul că sunt dăunătoare pentru o comunitate,
acestea sunt regulile noastre ca gazdă.

> Asta suna a cenzura privata. Si prosteasca.

Oricine are dreptul de a se exprima oriunde în favoarea programelor
nelibere, dar nu în curtea Fundației Ceata, pentru că acest lucru intră
în conflict cu filozofia noastră, afectându-ne imaginea. Mai ales că
este o listă cu arhivă publică.

Mesajele acestei liste sunt găzduite și difuzate de serverul nostru și
nu-l puteți folosi pentru lucruri pe care noi le considerăm neetice și
dăunătoare, precum programele nelibere, sarcasmul și atacurile la
persoană.

> Pina una alta eu am in vedere sa ma retrag de pe lista, daca de fapt
> nu este un spatiu de dialog, ci unul cenzurat aiurea.

Nu te grăbi, pentru că s-ar putea să nu fie nevoie. Am adus în discuție
în Consiliu să nu mai găzduim lista date-deschise. Nemulțumirea noastră
că se recomandă programe nelibere a crescut și mai mult când am observat
că se recurge la sarcasm și atacuri la persoană. Probabil serverul ApTI
este mai potrivit pentru această listă de discuții.

Misiunea Fundației Ceata este să elibereze atât cunoașterea, cât și
tehnologia. Căci nu poți utiliza cu adevărat cunoașterea liberă fără
unelte libere. Atâta timp cât nu a intrat în contradicție cu misiunea
Fundației Ceata și discuțiile s-au păstrat în limitele
profesionalismului, aceasta și-a oferit sprijinul pentru comunitatea
date-deschise.

--
Tiberiu C. Turbureanu
Președinte, Fundația Ceata

Susții libertatea artelor și tehnologiilor?
Înscrie-te ca membru! (http://ceata.org/%C3%AEnscrieri)