RE: FYI: TANSPARENȚĂ ÎN ENERGIE

Ovidiu Voicu ovidiu.voicu la fundatia.ro
Mar Aug 9 13:00:10 UTC 2016

În același timp, uite că tocmai guvernul, prin MCPDC, zice că lucrurile nu sunt deloc transparente cu companiile publice, în particular cele din domeniul energiei:

http://dialogcivic.gov.ro/2016/08/companiile-cu-capital-unicmajoritar-de-stat-aflate-sub-autoritatea-sau-in-coordonarea-ministerului-economiei-transporturilor-si-celui-al-energiei-practica-transparenta-in-relatie-cu-potentialii-inve/

Eu le-am trimis celor de la MCPDC invitația să vină la întâlnirea organizată de Ministerul Energiei, poate se pun de acord :)

Ovidiu

From: Date-deschise [mailto:date-deschise-bounces la lists.okfn.org] On Behalf Of Valentina Dimulescu
Sent: Tuesday, August 9, 2016 1:02 PM
To: Date deschise & guvernare deschisă <date-deschise la lists.okfn.org>
Subject: RE: FYI: TANSPARENȚĂ ÎN ENERGIE

Da, we had a little talk dupa intalnire cu privire la propunerile pe care le-am formulat si se pare ca principala problema a fost ca eu am insistat pe ANRE, ei au presupus ca doar aceasta institutie este de interes - institutie asupra careia ei nu au "nici o influenta" si asta nu numai din cauza legislatiei, ci si a rigiditatii institutiei in sine - si ca ei nu pot contribui in acest sens.

Le-am explicat ca eu am identificat info detinute de ANRE mai usor decat info detinute de minister si ca unul dintre scopurile angajamentului era inceperea unei discutii pe aceasta tema, a datelor din energie in general, dar se pare ca a existat a break in communication si ca acest mesaj nu a fost bine transmis. Ar fi ajutat daca imi raspundeau la mailurile pe care le-am dat personal catre minister, dar asta e.

Anyway, long story short: sunt dispusi acum sa discute despre open data. Punctul de pornire ar fi sa faca o lista a seturilor de date pe care ministerul le are la dispozitie. Eu cred ca si acesta este un pas important pentru ei.

---

Valentina-Andreea Dimulescu
Cercetător politici publice în cadrul proiectului ANTICORRP/
Public policy researcher, ANTICORRP project
Website ANTICORRP: http://anticorrp.eu/ <http://anticorrp.eu/>
Twitter: @ANTICORRP

Adresa: Strada Mihai Eminescu, nr. 61
București, Sector 2, cod poștal 020071
Telefon: +4021 211 14 77; +40721 261 509
Fax: +4021 211 14 77
E-mail: valentina.dimulescu la sar.org.ro <mailto:valentina.dimulescu la sar.org.ro>
Website SAR: http://sar.org.ro/