[okfn-cz] slovenske pravni predpisy

Jiri Skuhrovec jiri.skuhrovec at zindex.cz
Sun Jul 10 14:21:05 UTC 2011

Ahoj,
začnu odzadu:

1) smysl mi to dává, ale je to dost široké. Hlavně je tu otázka JAK.
Jasně že je spousta lidí, která by v polostátních radách dělala
zodpovědnější a lepší práci, než ti co tam sedí. Pokud se chceme bavit
jak je tam dostat, je to skutečná challenge. Venku je totiž taky
mnohem pobíhá větší spousta strejdů, kteří jenom předstírají že by jim
to taky šlo - ale umí kulový. Z hlediska státu tyhle dva typy těžko
odlišit :-/, proto raději volí strejce kteří kdysi dělali v IT
byznysu, a pohlaváry kteří měli někdy něco společného s eGovernmentem.

2) do NERVu a poradních skupin se dostáváme díky známostem, ale taky
proto že jsme z práce zvyklí dělat poradenství pro stát - což je soft
skill, díky kterému se občas dokážeme i domluvit s lidmi z
ministerstev apod (teda, to spíš kolegové než já osobně). Skutečnýho
informatika si do rady nikdo jmenovat nechce, bo se bojí že se s nim
nedomluví :). Tomu je potřeba jít naproti.

3) "aktivně se cpát" je ta problematická věc. Na členství v radách se
nikde fronty nestojí :), a známost vážně nestačí. Muj názor - a
skutečně jen názor ! - je že společná instituce ( nebo aspoň volné
sdružení - nazvěme to jakkoliv ) je dobrý předpoklad. Za tou musí ale
stát výstupy - např. si vybrat konkrétní zákon, konkrétní krok -
vypracovat k němu rozumnej výstup a lobbovat za jeho implementaci.
Jasně, srozumitelně, vypracovat podkladové dokumenty, a až pak si jde
s někým s funkcí sednout za jednací stůl, a stavět si cestu k tomu "do
něčeho mluvit". Otázkou je kdo a jak to udělá? :), je to práce a ne
vždy extra příjemná a odměňující.

a to hlavní:
4) jakkoliv jsem vyrozuměl, že na této konferenci chceme nagenerovat
traffic (je to tak Jindro?), některým tématům by imho slušelo diskusní
fórum, ať můžeme zakládat vlákna a má to nějakou kulturu a záznam.
Bavili jsme se o něm už asi v květnu - chtěl jsem ho založit na
zindex.cz, ale přesvědčili mě že je čistší to mít na opendata.cz nebo
podobně. Tehdy jsem ustoupil - leč dodnes fórum nemáme. Takže: tímto
dotyčné vyzývam ať tedy ono slavné fórum založí, sic to udělám příští
pátek já, a bude to phpBB běžící u nás na serveru.

JS