Re: Despre date "deschise" și licența OGL-ROU-1.0

Andrei Nicoara andrei.nicoara la anse.ro
Mar Mai 24 12:26:48 UTC 2016

Buna ziua

Mulțumim pentru ridicarea subiectului, este cred doar a doua data de când
am publicat textul licenței OGL-ROU. La fel ca si în cazul UK aceasta nu
este definitiva, poate fi în mod sigur imbunatatita.

Cred ca ar fi util sa subliniez câteva aspecte.

In textul licenței sunt cuprinse câteva limitări care reprezinta o reluare
a unor prevederi legale distincte și în vigoare. Spre exemplu protecția
datelor personale sau atribuirea corecta a autorului dar nu si atribuirea
către acesta a unei interpretări  a datelor, deriva din legislația în
vigoare, apar în textul licenței spre reamintire, întrucât aceste prevederi
nu sunt cunoscute publicului larg. Ștergerea lor nu ar elimina cu nimic
obligativitatea respectării lor.

*In* privința renunțării la o licența proprie și trecerii la CC, acest
lucru nu se va întâmpla. Printre altele ar fi total contraproductiva in
procesul de convingere a autorităților publice de necesitatea de a publica
date deschise.

Referitor la OKF si topul redactat de acest ONG experiența ultimului an
ne-a arătat o involuție în managementul acestuia. A fost schimbata
metodologia pe ultima suta de metrii, au existat evaluări naționale
dubioase care au cotat diferit implementări practic ale aceleași legislații
europene. Așadar ar trebui sa recupereze având in vedere competiția cu alte
evaluări și definiții, spre exemplu cele ale CE.

In măsura în care se dovedește a fi un subiect de larg interes suntem pe
deplin deschiși sa dezbatem îmbunatățirile necesare și o noua versiune a
licenței.

Andrei